lördag, januari 01, 2011

Mytoman

För länge sedan när MTB sporten var inne och på, så drog den till sig rätt mycket folk.
Alla var inte så seriösa och blev kanske inte så långvariga i gamet, men dom ville ändå vara med en stund "där det hände".

Minns en kille som kanske inte var känd för att vara nån idrottsman direkt, utan han var mer känd som typ biltjuv och extrem mytoman..
Han dök plötsligt upp en dag och började prata (ljuga) MTB.

Jodå, han visste "jättemycket" om sporten och hade minsann kört tävlingar här och där, bland annat en LITEN SM tävling (för att inte ljuga för mycket) i vilken han kommit på 3e plats.
Eftersom jag åkte typ alla tävlingar som fanns på den tiden, så visste jag att han ljög som en tok, och jag visste verkligen att det inte fanns nån LITEN SM tävling, som denna lata halvkriminella looser kunde komma på pallen i.
Han hade ju inte ens lyckats stjäla en riktig cykel...

Skulle i och för sig var lite skönt om det fanns SMÅ SM tävlingar här och där, som man kunde åka runt på och vinna.

Idag gjorde jag nästan som denna mytoman!
Jag körde nämligen ett LUGNT 4*4 pass!
Eftersom jag varit långvarigt förkyld och väglaget inte inbjöd till utecykling så körde jag istället som sagt ett 4*4 pass, men bara med 80% pulsbelastning på intervallerna.

Skulle i och för sig vara lite skönt om 4*4 passen var på 80% och kunde vara såhär bekväma att genomföra.
Jag kunde ju ljuga och säga till alla att jag kör på 95%.
Men då skulle så småningom min framtida fysiska kapacitet nog inte ens räcka till att komma på pallen i en LITEN SM tävling....

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att vi gör gemensam sak och ändrar inriktning. Inget pass ska i fortsättningen vara jobbigt! Körde inne på F&S häromdagen men jag körde bara 2 intervaller på 85% och det var sjukt jobbigt! Just det, intervallerna var 20 minuter ;-)