söndag, september 11, 2011

Segt i småland

.
Åkte ner till sydsvenska höglandet för att köra 2 trevliga MTB race, Hallbyrundan och Husqvarna mountain.
Det hela hade varit ännu trevligare om jag hade haft nånting som kallas form.
Lördagens race i Hallby blev bara en hopplöst seg historia där jag i och för sig inte var alltför långt från topp 3 i klassen men mina oerhört sega ben gjorde så att konkurenterna långsamt gled ifrån mig, och jag kände verkligen att jag körde stelt o långsamt överallt.
Blev missnöjd 6a och jag var trött hela kvällen efteråt... av 1 timmes cykling...

Efter en natt i koma på hotell i Jönköping, vaknade man till ett åskregn.
Det gjorde mig inget eftersom jag gillar nyregnade banor, och när vi provkörde banan uppe på Husqvarnabergen visade det sig att det verkligen var riktigt jävla blött
När starten gick var jag dock väldigt trög i benen igen o alla körde ifrån mig, men efter ett varv fick jag upp farten o det där regnflytet som jag ofta får vid svåra förhållanden, och vips så körde jag om folk till höger o vänster och jag var plötsligt om 3an i loppet o  hade 2an bara 10 meter framför mig.
Men strax innan jag gick ut på varvning till sista varvet började det gå trögare igen.
2 minuter senare tog det tvärstopp i hela mitt fysiska system och jag blev JÄTTETRÖTT.
Körde saktare o saktare, tills jag slutligen knappt hade styrfart i leran.
Tappade ungefär tre och ett halvt ljusår i tid på sista varvet och därmed placeringar, blev missnöjd 6a igen.

Den där lilla äckliga förkylningen som jag drog på mig i Danmark har gjort mig dålig.
Eller ännu sämre kanske man ska säga..eller nåt?
Hoppas på en liten förbättring inför säsongens avslutande tävlingar så jag får gå in i vinterträningen med lite medgång.

Inga kommentarer: