söndag, januari 22, 2012

I gamla intrampade fotspår

I gamla intrampade fotspår låter inte speciellt spännande, men dagens träning bestod av utecykling på snöiga småvägar o på skogstigar där snön var tillplattad lite av gamla fotspår.

På kvällen körde jag enminuterintervaller inomhus, och enminutersintervaller var den första strukturerade intervallform jag började använda mig av i min träning i för typ 15- 16 år sedan, efter att ha sett en dokumentär om gamla svenska medeldistanslöpare som flitigt praktiserade dessa.
Enminutersintervallerna följde mig långt in på 2000 talet o nu kör jag dom ibland igen.

Kanske var det dessa enminuterintervaller som gjorde att jag ändå kunde upprätthålla en någorlunda fysisk status under dessa svunna år av festande o halvhjärtad träning.
Dom gamla intrampade fotspåren till krogen är det dock extremt länge sedan jag följde...
Dom har säkert suddats ut av tidens tand.

Inga kommentarer: