fredag, januari 06, 2012

Trettondagsracet: Winterracing at its best since 1997!

Idag körde vi den fruktansvärt traditionstyngda vinterträningstävlingen trettondagsracet och deltagarantalet var idag nästan på 90 tals nivå.
11 st cyklister i varierande form deltog!
Flest varv på en timme på en kort bana gällde som vanligt
Med lite utsocknesfolk blev det även bra konkurrens!
Jag insåg att mina KM medaljer inte räckte särskilt långt att imponera med, när det dök upp VM medaljörer blandat med EM medaljörer men även en SM medaljör.
Men trettondagsracet har jag sedan det uppfanns alltid betraktat som vinterns enda riktiga träningstävling, så jag var rätt fokuserad.
Banan var snabb o hårdfrusen, men hade nån kort teknisk skogssektion inlagd, plus en lång backe med ca 35 meters stigning i ett svep.
Jag körde riktigt bra och hade efter knappt halva det 60 minuter långa varvloppet bara tappat 1.5 min på täten bestående av Ville o GT som fajtades vilt.
Dock hade jag skaffat mig en betryggande lucka till den just nu vinterlångsamme Tommy.
Eftersom varvet bara tog 4 minuter, så blev jag ändå till sist varvad av GT o Ville, men jag klarade en 3e plats med god marginal.

"Jag kan ju för fan cykla!!!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nog kan du cykla allt!

stefan sa...

Allt är relativt