lördag, december 15, 2012

Kvalitativ cykelträning

Endast Gunnar o jag stod på startlinjen, men vi körde ändå ett race denna blåsiga lördag.
Och till skillnad från att sitta köra och nån form av inomhuscykling så fick vi både backträning och en del teknikträning i det nollgradiga plogade snöföret.
Sen är man ju lite stressad oxå när man rejsar vilket man inte är vid trygg inomhuscykling med sig själv.
Därför är jag glad att jag fick denna variation i träningen idag.
Vi körde jaktstart där jag på näst sista varvet blev ikappkörd dom 2 min försprång jag fick under 45 min race.
Inte oväntat

Det hade blåst ett träd över vägen på ett ställe vilket försämrade banan en del, men det fick gå.

Man hade ju i och för sig kunnat gjort som en tidigare arbetesskollega gjorde för ett antal år sedan:
Ringt o sagt att man kommer lite senare idag för att "Det har blåst ett träd över vägen".
Han dök aldrig upp på min arbetsplats igen...

Inga kommentarer: