söndag, mars 17, 2013

Tappad moral


Efter några turer hit o dit så åkte vi iväg till Jesper i Sigtuna för att köra lite träningsrace med likasinnade.
Jag själv råkade ut för cykilstens kanske vanligaste "åkomma", även om man ofta skyller på nåt annat.
Jag tappade moralen.
Tog ett lite väl alternativt spår i ett isigt parti på banan o körde fast en liten gran i vevparitet.
Tog tvärstopp, satt fast, tappade 15-20 sek, tappade mina rimliga konkurrenter som jag verkligen behövt haft kontakt med, och så slutligen tappade jag moralen, vilket ledde till att jag hamnade själv i nån sorts medelfart som inte var speciellt snabb.
Hade inte väntat mig några kanonben efter veckans rätt hårda träning, men det är ändå gnistan i skallen som styr det mesta av prestationen.
Men med lite seg gubbvilja genomfördes ändå passet som planerat.

Inga kommentarer: