lördag, mars 09, 2013

Trilla lite


För femtioelfte gången i vinter kördes det lite träningrace hos Gunnar.
Jag o fyra andra var där.
Jag hann cykla i ungefär 35 sekunder innan jag klantkraschade hårt på nästan samma ställe som förra helgen med den skillnaden att jag nu landade på stenhårt fruset grus på min redan uppskrapade höft o övre lår.
Jag reste mig snabbt som vanligt o började cykla, men det gjorde så jävla ont att jag snabbt fick stanna o pusta/skratta/gråta/jämra mig, samt att jag blev helt knäsvag.
Visst hade jag kunnat kört igen efter 5 minuter men då hade dom andra redan hunnit ett drygt varv så jag ställde in för dagen.

Vurpade hårt på ett isigt distanspass för ett par vintrar sedan o fick en smäll på samma vis o det var samma känsla som då.
Tappar liksom luften totalt av smärta
Då hade jag oxå skrytbloggat strax innan om att jag var rätt bra på att köra på halt underlag........punkt punkt punkt..
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

även solen har fläckar och även iskungen kan krascha! hoppas det läker snabbt. Robban

stefan sa...

Skrapsåret är inte djupt så det går nog hyfsat fort o läka. Det värsta var den medföljande lårkakan samt att jag redan hade skrubbat mig där förra helgen. Ajjee!!
Men jag glömmer sånt snabbt o jag kör lika slarvigt snart igen.. :)