lördag, mars 02, 2013

Med mjuka tassar

Hade inte väntat mig att det skulle vara inspirerande konkurrens på dagens XC race hos Gunnar.
Lite motion i frisk luft hade jag väntat mig.
Men det blev 7 st av jämn o ojämn kvalitet som var där.
Min inspiration ökade från loj till lite laddad.
Åt Gunnar o Ville hade jag inte så mycket att säga till om, men Per K, Johan C o Johan N visste men ju att man har chans att "spöa" vid gynnsamma tillfällen.
Fastande lite bakom en ur sjuksängen uppstigen Per i nåt varv efter start o Johan C fick lucka som jag senare rätt lätt körde ikapp.
Mest för att jag var betydligt snabbare på dom korta tekniska o hala delarna på banan, men oxå för att jag var minst lika snabb i övrigt, trots att jag klantvurpade på ett icke svårt parti och skrapade upp höften rätt rejält.
Men när jag sedan blev ohotat ensam på 3e platsen så sjönk inspirationen från laddad till loj o det gick rätt sakta igen.
Halt väglag passar mig rätt bra.
Bara att pendla till jobbet vintertid ger mig den känsla o balans som behövs för att inte bli rädd o stel.
Med lite smyg o finlir o mjuka tassar så löser det sig i hal lera o snö/is utan att man behöver fälla ut klorna.

Inga kommentarer: