lördag, september 28, 2013

KM lvg

Nere i Italien avgörs nåt litet mästerskap i helgen, men det stora mästerskapet avgjordes ju i roslagsbro!
CK Norrtäljes landsvägs KM!
15 man i klungan från 3 olika klubbar i kallt o blött väder
Nåja, det blev ett kanske lite händelsefattigt race, där jag utan att ta för mycket vind på näsan åkte med ganska bekvämt, med vetskapen o erfarenheten av att det är väldigt svårt att gå loss på den banan och att spurten avgörs på en kilometerlång raksträcka i lätt motvind.
Hade ganska pigga ben ändå, och blev inte så pressad av dom lite loja utbrytningsförsöken som trots allt kom då o då.
Var dock sedan långt i från först i spurten, men lyckades segla mig till ett KM brons 5 meter från mållinjen.
Min gamla aluminiumracer rullade som vanligt lättast i klungan...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stefan! Du behöver inte fundera på 26", 27,5" eller 29"! Det är ju 28" som gäller för dig!

Bara att byta till lätt kolfiber!

/Staf

Gunnar Töjren sa...

Jag vill bara säga att det är rent av förjävligt att ckn har km samtidigt som det ändå körs mästerskap i södra europa. Bättre att delta i större tävlingar och gynna cykelvärlden!!!! Skärpning!!!!! /skogskungen

stefan sa...

På flacka km banor med lång slätspurt är cykelvikten av mindre vikt.
Lårvidden har större betydelse :)

Jag tycker dom kunde kört vm nån annan helg!