söndag, september 15, 2013

World cup i Hafjell


Åkte en liten tripp till Norge för att kolla på Mountainbikevärldscupen.
Det var ju väldigt länge sedan jag senast såg MTB på världsnivå i äkta live (VM i Åre 1999) så det var såklart en upplevelse.
Att sedan dom svenska deltagarna till stor del presterade bra eller extremt bra gjorde det inte sämre direkt.
GT o jag gick omkring som småpojkar i depån innan, och när racen pågick så blev man helt inne i racen på ett sätt som man bara kan bli om man ser bra idrott med världklassidrottsmän/kvinnor i verkligheten.
Särskilt om man är väldigt insatt i sporten som jag.
Det känns nästan tomt sedan när allt är över, och jag brukar ha för vana att tycka att mitt eget idrottande ter sig ynkligt o patetiskt när man sett världens allra bästa.
Men denna gång blev jag faktiskt mera inspirerad
Denna inspiration hoppas jag ska hjälpa mig att träna ordentligt igen, vilket jag inte gjort sedan i Söndags...
Ett par veckor för tidigt för höstlättja och jag känner mig dålig o fet och ÄR dålig o fet..
Posted by Picasa

Inga kommentarer: