lördag, november 02, 2013

30 minuter intensivt inandandes av frisk luft

Inramat i gammal fin bruksmiljö, på en tajt o knixig men slät bana och på en "riktig" cykel (MTB) körde jag tillsammans med några andra likasinnade ett cyclocross-träningsrace.
Hade särskilt i dom småhala kurvorna stor fördel av att köra mtb, så jag gick till och med upp i ledningen och fick lite lucka efter dryga 10 min och höll den tills det var mindre än 10 min kvar av det drygt halvtimmeslånga racet.
Blev sedan omkörd av 14 år yngre klubbkamrat på slutet, då han var lite snabbare på rakorna och i springtrappan.

Kan inte säga att jag led speciellt av att min cx hoj stod hemma i garaget med avsaknad av delar..

Har tränat regelbundet den här veckan, vilket lett till att mitt blekfeta lekamen redan börjar visa tendenser till att kunna röra sig utan att kollapsa.

Inga kommentarer: