lördag, november 09, 2013

Ovanligt



Med lång erfarenhet av mig själv och träning och en massa år av analyser, så vet jag att pulskurvor med mycket tid på hög puls (rött), nästan alltid avspeglar en bra tränad, toppad, laddad o inspirerad Stefan med bra ben.
Jag orkar pressa mig helt enkelt och cyklar så fort jag kan förmå

Sen finns det ju oxå andra tillfällen då hög puls av naturliga skäl inträffar, tex när man varit sjuk en längre tid eller är väldigt otränad.
Då har bland annat låg blodvolym inverkan på hjärtfrekvensen mm.

Men så finns det några unika tillfällen då inget av ovanstående påståenden uppfylls, men jag har ändå fått mitt hjärta att ticka på väldigt höga varvtal.
Hjärtat slår som fan, jag kämpar o flåsar som en gris, men det går inte överdrivet fort framåt och benen är sega.

Idag var en sån dag, och det var när vi körde cykelcross KM på en fin gräsig o kurvig bana och alla körde ifrån mig lätt, typ..

Måste berott på mitt inre mentala motstånd till cx...... eller att det går åt så mycket syre att hålla i bockstyret på denna cx-best att det uppstår syrenöd i andra vitala kroppsdelar som till exempel benen. En syrenöd som mitt lilla hjärta i panik försöker att kompensera.....
Jag är helt enkelt inte byggd för att köra cx......
Heller...

Om ändå svaret var så enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

underbart skrivet! Jag låg på 89% men inget hände :-)robban

Anonym sa...

Dina inlägg på bloggen ibland får Melissa Horns texter att ses som positiva! Det här var en av dessa.
;-)
ArD