måndag, november 18, 2013

Tabata-intervallernas vara eller icke vara....

...i mitt träningsprogram?

Har inte varit nån större anhängare av dom så kallade Tabata-intervallerna, men det händer att jag kör dom ibland i brist på annat...
Att jag inte kör dom så ofta är just att dom är så extrema att dom helt enkelt inte blir särskilt frekventa eller långvariga i någons träningsprogram tror jag.
Och träning som inte blir av särskilt ofta är ju inge bra...
Dessutom finns en tendens att man tar i för hårt så att moralen sviktar på sista hälften av intervallerna och kvaliteten blir lidande och det blir mera "slöbata"-intervaller

Men jobbigt är det, så om man kan få in dom då o då i ett övrigt stabilt träningsprogram så skadar det nog inte?

Jag körde ett set på innecykeln ikväll efter mitt vanliga måndagsgubbryggstyrketräningspass .

Inga kommentarer: