måndag, december 02, 2013

Inte nästan

Påklädd o likt en bodybuilder på ett gym, gick jag lite frusen som vanligt på Måndagkvällar ner i källaren för att köra STENHÅRD styrketräning, med fokus på extrem muskelmassa och framtida marklyft på 250 kilo.
Utrustningen bestod som vanligt av 1,5 kilos hantlar och en pilatesboll....
Nåja... med många upprepningar fram till utmattning med dessa verktyg så når jag i alla fall dom mål jag har med min "styrketräning".
Jag spänstar upp gamla sargade axlar o en sliten rygg, så jag slipper problem med dessa vid cykling.
Punkt.

Att jag sedan premiärkörde mina 19/11 intervaller på innecykeln gjorde inte saken sämre.
Nu i December så går jag oxå definitivt in i mitt "nya" träningsprogram som jag NÄSTAN följt under November.

"Men det här är inte nästan, detta är precis"

Som jag och andra rockstjärnor brukar säga.

Inga kommentarer: