lördag, december 21, 2013

Skillnaden på att "bestämma sig" och BESTÄMMA SIG


Lördagar står nån form av hårdare träning på programmet.
Oftast blir det intervaller inomhus, men det kan oxå vara nåt träningsrace eller köra fort på nån xc-bana etc..
Igår kväll "bestämde jag mig" för att idag köra 20/40 intervaller inomhus före frukost, men jag fick gå upp i ottan o torka spya efter magsjuk katt och trösta densamma, så jag sov sedan lite för länge...
På förmiddagen efter frukost "bestämde jag mig" för att köra nån timme lite skapligt på min xc-bana och jag gick dit och rensade lite nerblåsta kvistar först, men sen började det pissregna så det blev vinterstudion istället..
Nu på kvällskvisten BESTÄMDE JAG  MIG för att köra 20/40 intervaller, och detta resulterade i att jag för första gången i världshistorien orkade 48 st intervaller i ett svep. (Har klarat 47 st, men delat i 3 kvartslånga set med 3 min vila mellan förut som mest)
Det var jobbigt, men jag klarade det!

Det är ju inget nytt, men det är först när man BESTÄMMER SIG som man klarar sånt man aldrig gjort förut

Inte när man "bestämmer sig"..
Posted by Picasa

Inga kommentarer: