måndag, juli 07, 2014

Danmark gör mig trött?

Vid 6 tillfällen har jag under min cykelkarriär tävlat eller försökt tävlat utanför Sveriges gränser.
I Tyskland är jag pigg
På Åland är jag medelmåttig
I Danmark är jag alltid så jävla trött trots att jag försökt 3ggr.

Helgens Sramliga i Naestved Danmark gick på en väldigt fin och väldigt kuperad bana med några rätt svåra tekniska inslag.
Hade inga speciella resultatmål utan ville mer ha ett bra race i kroppen och få lite nya vyer.
Kände direkt att jag hade skitben och var jätteglad att det till en början gick rätt långsamt där jag låg ca i mitten av det rätt stora H 40fältet.
Efter att vi passerat dom flesta damerna som lite olyckligt startat 1 min innan så började det gå i normal tävlingsfart.
För dom andra.
Inte för mig
Under loppet blev jag bara mer o mer sliten och hade knappt styrfart och dalade till bland dom sista, lite tack vare att den utväxling (32 fram 11-36 bak) som jag utan problem kört på alla svenska banor i år, inte räckte till i dom branta backarna som kom en efter en här.
Behöver ha en lättare utväxling för att orka.
Totalt muskulärt slut
Totalt slut
Slut
Var inte kul
Kan också konstatera att danska H40 gubbar inte är lika fega som svenska H40 gubbar när det gäller att hoppa i svåra hopp o sånt.
Jag körde B linje på 2 av 3 ställen medan konkurrenterna omkring mig flög förbi i hoppen.
Men det var definitivt inte det som gjorde att det gick så dåligt för mig.
Jag var helt enkelt alldeles för dålig överlag.
Synd när det var en så fin bana.

Och på SM kommer jag iallafall att ha utväxling så det räcker, för den banan är också väldigt brant kuperad med många backupprepningar per varv.



2 kommentarer:

Anonym sa...

dåligt genrep ger bra premiär osv.... Du kommer att köra bra på SM, basta!

stefan sa...

Sämre går det inte iallafall. SM startfältet är hårdast någonsin i h40 så jag får nog vara utfyllnad trots kanonben..