söndag, juli 13, 2014

Nervös

Nuförtiden blir jag sällan överdrivet nervös när jag ska tävla, mest får jag lite ångest av att det kommer att bli jobbigt o göra ont.
Däremot kan jag bli nervös när jag ska träna!!
Mest nervös blir jag när jag ska träna nåt hårt pass utomhus ensam, utan sparring på nåt sätt.
Jag är nervös för att moralen ska svika och passet inte blir som det var tänkt.
Att 10 backintervaller bara blir 7.
Att 5 hårda varv på min träningsbana bara blir 5 halvloja varv.
osv..

Att moralen sviker är inte särskilt ofta förekommande, men det har hänt, och då just vid såna här pass.
Inomhuscykling är mer statisk och där blir det alltid eller nästan alltid genomfört enligt plan.

I gårkväll innan backintervallerna i slalombacken var jag väldigt nervös och övertygad om att jag skulle att bli så trött efter 3,5 av 10 planerade intervaller att jag med gråten i halsen kastar ut cykeln i skogen och funderar på att börja knarka eller äta mig fet på chips.

Men det gick rätt bra faktiskt

Inga kommentarer: