söndag, juli 20, 2014

En smutsig strumpa?

Körde SM idag med historiens hårdaste o största startfält i H40.
Det fullkomligt drällde av SM (guld) medaljörer från både tidigare elit och veteranklass, jag kunde räkna till 11 st
Kanske nån till
Några av dom så bra att jag förmodligen inte skulle kunna slå dom även om jag tränat på heltid sedan 1992.
Själv har jag en 9e plats som bäst på SM, så att slåss om en topp 10 placering var inte att tänka på om inte blixten från klar himmel skulle slå ner o döda halva startfältet.

Siktade därför på en mer rimlig topp 20 istället och det var också runt 20e jag ganska snabbt hamnade och det höll i sig i knappt 3,5 varv av 6
Sedan blev jag trots vanligt tävlingstempo och normala ben väldigt trött
Så trött att den väldigt utslagsgivande banan blev UTSLAGIVANDE.
Stod i stort sett still på 5e varvet och blev då också VARVAD.
Varvad har jag inte blivit sedan -95 tror jag, och då i elitklassen
Men det var nästan skönt.
31a

Och i bilen på väg hem började jag blöda näsblod som fan i 140 km/h och fick snabbt greppa en smutsig strumpa ur träningsväskan och stoppa upp i näsan för att begränsa blodflödet.

Jag önskar jag kunde skylla på att jag hade en smutsig strumpa uppstoppad i näsan när jag tävlade som strypte syretillförseln och därmed bidrog till tröttheten.
Men det kan jag inte skylla på.......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem vet du kanske inte hade rena och torra strumpor när du startade? Sånt kan spela roll ;-)
På en bana så hård som SM banan är betyder dagsformen mycket. Bryt ihop och kom igen och njut av finvädret nu när du börjar semestern.

stefan sa...

Jag kan konstatera att jag är hyfsad på att cykla i ca 45 min, men sen orkar jag inte längre. Så det finns andra saker än strumpor i näsan o sånt att kolla på.. :)