lördag, september 20, 2014

KM Landsväg 2014

Dagens klubbmästerskap på landsvägscykel blev rätt kul tack vare att så många deltog.
Typ 25 st från 4-5 olika klubbar.
Det blev ett ganska bra lopp, där jag hängde med i alla fartökningar utom en där 2 st kom iväg och höll i mål.
Hamnade i klungspurten, där jag trots rätt bra spurtben föga överraskande inte räckte till med dom där sista watten som behövs vid landsvägsspurt.
Blev utanför KM pallen med några meter dårå..
Tävlar ju inte på vägen, men dom få träningsrace jag deltagit i har varit ganska kul.
Fast ett par, tre inhopp på landsvägscykeln per år räcker ganska bra faktiskt, eftersom landskapet här i trakterna inte inbjuder till nån större variation i cyklingen.

Och då riskerar jag bli en sån där gubbe som bara kan cykla rakt fram.
Kanske min största skräck!
Näst efter att bli en fet gubbe..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det inte alltid så lätt att cykla rakt :-) Kul att du kom och sprätte på vägen iaf!

stefan sa...

Vet inte o jag hann sprätta så mycket direkt, men jag vann ju aluminuimklassen :)