söndag, september 28, 2014

Inte som förväntat

En redan deltagarfattig Stockholms DM xco i Åkersberga blev ännu deltagarfattigare pga att min cykel inte var i tävlingsdugligt skick, så det blev inte riktigt som jag tänkt idag.

Istället gled jag likt en duracellkanin iväg på ett lite blåsigt men soligt och skönt distanspass på racern.
Man möttes av gula o orange höstlöv blandat med försommarväxtlighet som skjutit fart denna soliga höst.
Maskrosor, midsommarblomster, lupiner och prästkrage syntes lite här o där i vägkanten.
Bland djuren jag såg utmärke sig häst, snok, ko och nån enstaka rovfågel.

På slutet såg jag enhörning, skvader, pellefant, troll, kentaur, drake och jackalope...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med tanke på hur slutet på passet måste det ha varit långt eller så hade du rökt på ;-)

stefan sa...

Jag blev bara berusad över min egen förträfflighet :)