lördag, oktober 04, 2014

Vista MTB 2014

Att göra säsongsavslutning nere i Huskvarna och Sveriges äldsta MTB tävling, Vista MTB, har nästan blivit lite tradition för mig på senare år.
Här snackar vi ett bra arrangemang på en av Sveriges finaste banor och en del människor (som inte är tävlande) runt banan och en trevlig stämning.

Jag gjorde en riktigt bra tävling förutom ett lite tidsödande sammanblandning med ett träd och dess grenar och en snabbvurpa på det lite slippriga underlaget.

Slipprigt underlag och för dagen bra ben är dock en kombination som brukar ge bäst utdelning när jag tävlar och jag körde idag till mig en 2a plats i det 10 man starka H40 startfältet, där GT som väntat stod i en klass för sig.
Men jag var bäst bland dom sämsta!!
Fint flyt
Bra uppför
Oväntat bra slätdrag
Bra återhämtning
Och lite lagom avslappnat nonchalant på dom blöta och hala ställena
Dessutom en för mig passande tävlingstid på ca 45 minuter!

Det är en bra dag för mig det.

Att hålla på att cykla på skakig cykel med bockstyre på en badstrand i Stockholm jämfört med Vista MTB?
Ja vissa tycker ju att det är kul med gång, telemarksskidor och veteranbilsrallyn osv
Ja dom får väl tycka det då
Jag väljer hellre löpning, störtlopp med alpina skidor och WRC rally.

Och Vista MTB

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Stefan! Imponerad av ditt resultat men jag förstår inte varför du måste vara så bitter över andra cyklisters val? ;-) Be happy för alla som cyklar i stället :-)

stefan sa...

Tack! Ja det gick bra. Inte bitter alls. Synd att säsonger krockar bara, i den lilla cykelvärlden i Sverige.

Jag valde det jag tycker är klart roligast (och som alla andra också borde tycka vara roligast, men det är bara det att dom inte förstår det ;) )

Gunnar Töjren sa...

Håller med Stefan!! Alla får ju cykla som dom vill men kan oxå tycka att CX säsongen börjar lite väl tidigt. Mitten av oktober känns mer som att en CX säsong kan börja.

Unknown sa...

Jag fick en liten skopa ovett för att vi hade valt att lägga Vista på fel helg enligt CX-folket. Nu är det ju så att Vista ALLTID gått första helgen i Oktober (med ett undantag 2012 såvitt jag vet), och att då säga att det är VI som valt fel helg är lite magstarkt kanske. Om ett arrangemang legat på en specifik helg i närmare 25 år så är det kanske lite väl mycket begärt att vi ska flytta på oss för att en ny arrangör helt enkelt vill ha vår helg, eller? Jag erkänner, jag är en aning bitter. Det finns många helger att köra tävlingar på, så varför välja att starta CX-säsongen innan vi fått köra vår traditionsenliga säsongsavslutning? Gissar att vi förlorade ett 30-tal cyklister, och därmed fick tunna startfält i elit/junior-klasserna helt i onödan.

Kul att ni gillar arrangemanget och banan! Vi fortsätter jobba på för att förbättra ytterligare framöver! Och bra kört!

stefan sa...

Ja det är som sagt synd att grenarna ska "ta ut varandra".


Tackar för ett bra arrangemang o som vanligt kanonbanor och kör gärna Vista nästa år med :)

Anonym sa...

Ok, då förstår jag Stefan. Förhoppningsvis ses vi i höst på en gräsyta ;-) Jag tycker ju förstås att man ska välja asfalt så länge det går.