tisdag, oktober 28, 2014

Jag kan ju för fan springa...?

Förutom dom få mer eller mindre ograciösa löpsteg man ibland tar när man hoppar av cykeln vid hinder o dylikt, så har jag inte sprungit ens en kilometer sedan 2006, och då sprang jag just ca 1 km.
Mitt sedan åttiotalet motocrosskadade, multipelopererade och numera artrosdrabbade högerknä tvingade mig att sluta och jag blev förvisad till enbart cykel

Men man ska då veta att jag särskilt åren innan 2006 faktiskt sprang en hel del och ställde upp i diverse löparlopp och gjorde i alla fall hyfsade medelmåttiga tider, med dryga 38 minuter på nåt millopp och 3.12 tim på ett försök på Marathon.

Så är det inte nu.
Men!
Idag tog jag helt överraskande på mig mina snabbaste (och väldigt sköna) skor från 2004 och joggade ut en liten runda på ca 2 km på grusunderlag!!!

Till min förvåning kunde joggingen efter en stund övergå i nåt som faktiskt kan kallas löpning.
Löpsteget som en gång i tiden var hyfsat, fanns ju där lite dolt innanför cykelanpassade ben
Kändes som igår... typ
Förutom att jag kommer att få träningsvärk och kanske få ont i knät i en vecka.

Målet med detta är att jag i alla fall ska kunna springa korta, typ 5 km rundor då o då i lite högre fart.
Kanske mitt knä pallar det?
Kanske inte?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Jag tror löpning är bra för oss cykelgubbar :-)

stefan sa...

Cykling är nog bättre för cyklister, men löpning är bra för människan :)