söndag, november 02, 2014

Inte så trött som jag trodde

4 män och 2 kvinnor hade samlats nedanför Kvisthamra slalombacke denna ljumma Novemberdag för att göra nåt så ovanligt som att cykla!!
Nåja, det är ganska ovanligt att köra varvlopp 3 tim i sträck på en tuff XCO bana.

Lugn start för ovanlighetens skull
Jag o GT cyklade på i ett för uppgiften lämpligt tempo och jag höll i taktpinnen i knappt 1,5 timme, då GT ökade och började köra varvtider på 12.30, medan jag fortsatte i mitt 13.40 tempo.
Man får inte börja tokköra när det är 1.5 tim kvar...
Då e nog sagan slut ganska snart

Kändes bra, men tyvärr skar jag upp däcksidan på nåt vasst efter 2 tim och fick gå/springa/ rulla långsamt i ett helt varv för att pumpa däcket vid varvning.
Täningsvätskan tätade hyfsat efter lite hjulsnurr och jag kunde återgå till 13.40 tempo.

12 varv blev det i alla fall på den för dagen lite förlängda banan och det var inte så farligt faktiskt.
45 min race på samma bana med konstant ansträngningssmärta är nästan värre.
Att sänka tempot bara litegrann gör stor skillnad på uthålligheten av naturliga skäl.

Men jag går som en 90 åring utför trappor just nu.



Inga kommentarer: