söndag, november 09, 2014

Min egen tävling

Idag kördes 4e deltävlingen i CKNs Crosserie på det gamla militärområdet på Nordrona.
Jag var arrangör och tillika deltagare.
En arrangör som lagt en rätt snabb men hyfsat flowig men kuperad bana och en deltagare som cyklade ungefär så fort som han förmår just nu, även om inte det rätta stinget uppför inte fanns där idag.
Det var 12 andra deltagare också och 4a st av dom lyckades slå mig.

Exprimenterar lite med olika sorters väckningspass innan race just nu, och igår körde jag 5 st extremt hårda men korta intervaller med upp o nedvärmning på innecykeln vilket visade sig fungera i stort sett lika bra som min vanliga uppladdning.
Benen funkade bra, men lite "styrketräningsont-känsla" i början.

Tar ju minst ett par veckor att återhämta sig för en otalangfull 47 åring....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en fin bana trots att jag lyckade lägga mig i en kurva igen!

stefan sa...

Du får inte cykla så fort så du ramlar :)