söndag, oktober 19, 2014

Två flugor i en smäll...

Igår körde jag träningsrace i cykelcross och fick både behövlig träning och hade samtidigt lite kul, även om det börjar gå segt nu, till följd av den ringa träning jag bedrivit på sista tiden.

Idag förenade jag nytta med nöje och trimmade MTB bana för framtida evenemang.

Tittade senare även på live WC cykelcross på nätet och sov sittande samtidigt.
Men jag minns start och målgång.

Såg samma tävling igen på kvällen, fast denna gång i eftersändning på tv, men somnade igen och förenade därmed återigen nytta med nöje.

Måste förövrigt finnas nåt namn på detta syndrom som gör att man somnar på 2 minuter när man kollar på sånt som man vill vara vaken och se när det sänds.

Det ska vara väldigt spännande för att det inte ska ske

Jag uppvisar samma symtom, men i kanske ännu allvarligare form när jag är på kurs eller dylikt.

Kallar det Stefansyndromet

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror att Stefansyndromet är avsaknande av en kromosom. Det innebär att man somnar när man vill vara vaken, ger sig ut på cykel när andra ligger och myser i sängen och trivs allmänt när man plågar kroppen med intervaller. Jag saknar också kromosomen ;-)