tisdag, februari 03, 2015

Användarvänligt

Jag gillar min nya träningscykel.
Byggd av diverse delar för billig penning
Oöm halvtung men distinkt aluminiumram
XTR växlar, pedaler o bromsar från fjolårets racehoj
Sprängsäkra, styva o äkta slanglösa XT hjul
Rockshox Reba framgaffel samt riktigt lätt carbon i styre styrstam sadelstolpe o sadel.
Lite tyngre o lite långsammare än tävlingscykeln, men duger att köra träningsrace på, bättre än vad jag trodde från början faktiskt.
Ikväll fick den tjänstgöra på ett kortare "få lite frisk lufts-pass" med lyse på plogade småvägar.

För sådär 10-15 år sedan hade man i stort sett bara en cykel som man nötte ner på alla sorters pass året runt tills den var typ slut.
Nu har man en cykel för varje ändamål
Vilket leder till att tävlingscykeln alltid är tip top , att skärmarna alltid sitter på vinterslaskcykeln, att racern känns riktigt kul på våren, att cx hojen eventuellt kan få en omgång på höstkanten, att innecykeln blir lagom använd och att jag kommer att vara jättenöjd med min användarvänliga träningcykel i många år.

Det är bra





2 kommentarer:

Anonym sa...

Den där träningscykeln duger nog att tävla på. Åtminstone om man är en gammal trög gubbe som undertecknad!

stefan sa...

Ja den känns inte så mycket sämre än min tävlingscykel. Och det är det som e meningen. Nu väntar jag bara på att du köper en bra mtb :)