lördag, februari 14, 2015

Hur gammal är jag egentligen?

Körde ett ordentligt distanspass idag eftersom det mest blivit högintensiva pass blandat med korta återhämtningspass o vilodagar på sistone.
Körde lugnt, men kroppen strejkade nåt alldeles fruktansvärt idag.
Trögt från start, lite trögare i mitten och trögt nåt för jävligt på slutet.
Detta trots torr asfalt o lite vind som på slutet dessutom blåste med mig.
Och passet var inte heller extremt långt (3 tim 30 min)

Gubbstel i rygg o knä samt muskler
Valde dessutom en ganska rak o gubbig väg.
Höll också på att göra en riktig gubbvurpa i slutet av passet på dom 150 meter av 7 mil som bestod av is.
Kom likt en gubbe knappt av cykeln efteråt.
Svor för mig själv likt en sur gubbe när jag skulle få av mig mina nyinköpta (värdelösa) skoöverdrag.
Gick sedan runt o suckade som en gubbe som är på väg att dra sina sista andetag.

Efter lite mat så kändes det betydligt bättre.
Ungefär som en 75 åring skulle jag tippa

Inga kommentarer: