lördag, mars 07, 2015

Under överinseende...

...av min tålmodiga kloka katt Selma, så kom jag tillslut ut på cykeln o körde 40 min på min nya testkörningsbana utanför knuten.
Jag lider för tillfället av en mellan varven väldigt smärtande tand som igår bara delvis blev behandlad.
Tandnerver blottade efter en lagning i höstas.
Detta har förstört denna dag något och lett till att jag tagit en smärtstillande tablett, vilken är ungefär den 10e värktabletten jag tagit i hela mitt liv.
Så det gör ont.

Selma som har minst ett sjätte sinne, brukar kolla upp mig lite extra när jag är sjuk, skadad eller lider av nån smärta och kom fram till mig efter passet för att se att allt var ok.

Frågan är om det nånsin varit ok med mig?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Allra minst ett sjätte sinne är vad hon har...klokaste o finaste lilla tussekattan! Var glad att du har henne som ser efter dig :-)

stefan sa...

Ja hon satt på stenmuren i 40 min o väntade på behörigt avstånd, tills jag var klar :) Kändes tryggt :)