lördag, oktober 17, 2015

Hängde mig i en gran

Benen var helt ok på dagens träningsrace i klubbens CX serie som brukar köras på höstarna som ett ljus i mörkret.
Jag hade också bästa tänkbara material för ändamålet.
MEN..!!
På plats lyckades jag av olika skäl låsa in BÅDA bilnycklarna i bilen och fick krossa sidorutan för att ta mig hem.
Det tråkigaste med det var att jag fick tillbringa halva denna fina hösteftermiddag med att dammsuga glas.

Det värsta med den här dagen var ändå att jag sträckte till ryggen nåt för jävligt vid avklivning och lyft över springhinder redan på 2a varvet, och blev minst sagt stel i min cykling, men eftersom benen var pigga så körde jag i mål.
(Jag som ändå tar det så försiktigt i alla springhinder med mitt dåliga knä..)

Nu är ryggen åter i ryggskottsläge, eftersom dom sista 3 veckorna i stort sett bara varit rehab av mer eller mindre ont i ryggen.
Tar ner eventuell livskvalitet ganska ordentligt...
Blev lite bättre efter skogspromenad och att sedan hänga mig i en gran.

Utan snara runt halsen dock...




Inga kommentarer: