lördag, januari 23, 2016

Fjärdemannen upplevelse

Hamnade efter lite bilåkning i Motala för deltagande i  MTB Winterchallenge.
Det var trots allt en skara cyklister som kom till start.
Banan var i princip en slät och brett plogad ganska kuperad cykelcrosslinga med en liten springtrappa och ett plankhinder inlagt.
Väldigt lömskt mjöligt snöunderlag vilket gjorde att man fick smyga i kurvorna.
Tre cyklister var starkare än mig i startlistan och samma tre körde också ifrån mig, så jag fick rikta in mig på att bli fyra av dom 8 som kom till start i tävlingsklassen.
Detta lyckades, men det kändes för jävla segt i brantaste backen på banan.
Jag är ju fet
Förövrigt hade den evigt jagande konkurrenten på femteplatsen en actionkamera på hjälmen, så mitt feta arsle finns dokumenterat på film nånstans i Motala

Det var ändå kul att bryta av vinterträningsmonotonin med lite cykeltävling annorstädes

En risifrutti och 4 biltimmar  senare så var man hemma igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Undrade just vem som tagit över Nylanders roll att vara 4:a. Även om bra karaktärsskådespelare går in för rollen tycker jag att du kan skita i att stoppa i dig pulver som snört Sven!

Anonym sa...

snort ska de va!!! dj-vla stavningprogram!

stefan sa...

Nej snort-sven år inget mål direkt :/