onsdag, januari 06, 2016

Racet på trettondan

Till sist kom jag fram där bakom tallen, men det tog tid......
 
 
Föret på trettondagsracet växlar lite mellan åren, men åtminstone en av deltagarna är alltid densamma.
 
Jag.
 
I år kallt o snö och snabba men lite hala banor.
6 st startande tog möjligheten att utnyttja denna vackra vinterdag
Jag cyklade iallafall hyfsat snabbt, men GT har alltid en växel till när det behövs och slog mig med ett halvt varv till slut.
En av dom få gånger jag inte blivit varvad av honom på dom timmeslånga racen och dom korta banorna som av nästan oavbruten tradition körts på trettondagen sedan 1997.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du körde bra tycker jag! Hoppas du får ihop bakväxeln så att du kan rulla lite asfalt i vår :-)

stefan sa...

Ja men det blir nog sista sommaren på den gamla alu racern, sen får de bli nåt nyare. Väntar på att du ska komma upp på en riktig mtb igen, så du kan vara me o gasa på nästa års trettondagsrace :)