söndag, augusti 23, 2020

Blöder ihjäl!

Den vanligtvis förekommande och återkommande o upprepande musik/textslinga jag brukar ha i huvudet när jag tränar och tävlar har oftast nån förankring i hur det känns i övrigt för dagen.

Bra dag är lika med lite positivare trall i huvudet
Sämre dag är lika med nån mer melankolisk låt

Idag hade jag en bra dag på cykeln när vi träningsrejsade på Kvisthamrabanan, men hade ändå en melankolisk textslinga som jag upprepade då o då.
Ett stycke ur Kents gamla låt "Kevlarsjäl"dök upp när det sved i benen..

"Och så blev du mitt sår, ååh jag blöder ihjäl, du stack ett hål i min kevlarsjäl!!!"

Detta kan ha ett samband med att en duva dödskraschade i mitt fönster i morse och när jag fann den utanför dörren när jag tog ut cykeln, så låg den där med bruten nacke o blödde ihjäl den stackarn.

Duvan lades senare på stigen där räven brukar gå, så den iallafall dog till någons nytta.
Kvar blev bara en pöl av blod.


Inga kommentarer: