tisdag, augusti 18, 2020

En "easy spin" med kränkning

 Jag hann bara cykla några kilometer på mitt lugna landsvägspass innan det kom en hårt kämpande man iklädd t-shirt o badshorts cyklandes på en knakande billig racer kanske från XXL o blåste förbi mig

Inte så svårt då jag höll ca 25 km i timmen på lätta växlar.

Jag fortsatte dock i min lugna fart, så blev ju denne man nöjd för dagen iallafall och han svängde snart av mot Norrtälje

Men en viss irritation infann sig ändå, och min inre "7 åring med mindervärdeskomplex-dialog" blev ungefär som följer:

"He He tror du inte jag kan cykla snabbare eller"...? "Jag skulle kunna köra skiten av dig"..! "Jag ska faktiskt cykla betydligt längre än dina 2 mil".... "Min pappa är mycket starkare än din pappa"......osv......


Men eftersom jag är typ vuxen så jag njöt istället av ett skönt pass runt Roslagens största sjö Erken som för dagen stank av en blandning av dy, skit och lik, förmodligen till följd av nån algblommning.

Sommaren 1980 hittade man en indisk man i Erken i form av ett mördat lik.

Kanske var det hans stinkande förbannelse som låg över sjön???

Cykelbyxbadade för säkerhets skull vid hemmabadet vid avslutat pass i någorlunda rent bräckt Östersjövatten iallafall.




Inga kommentarer: