onsdag, september 30, 2020

"Trebackarlång"


 Med en höjdskillnad på svindlande dryga 35 höjdmeter så är denna landsvägsbacke, känd som "trebackarlång," en av dom längre i Roslagen.

Jag gillar backar men det är nånting med längden och lutningen, och kanske den rätt trista miljön runt denna backe som inte passar mig alls.
Mången gång har jag blivit frånspurtad, avhängd eller bara jävligt trött i denna backe, då jag kört landsvägsrace här.

På dagens distanspass så tog jag den dock från rätt håll, nämligen utför...

3 timmar landsvägsracer i vindstilla o rätt behaglig temperatur.
Själv.
Fick roa mig åt att hälsa lite på hästar, kor o katter som dök upp här o där längs vägen..

Hade varit kul o se nåt lite mer exotiskt djur nån gång, typ kvastfening.. eller eller en flock dvärgschimpanser...
Men jag tenderar allmänt att önska mig lite för mycket osannolika saker ibland..

Dagens musikslinga i huvudet: "Underneath it all" med Nine inch nails


Inga kommentarer: