söndag, december 06, 2020

Jag kommer få betala för det här?

Idag var det en sån där dag!

En sån dag när man sätter sig på cykeln o benen går av sig själv.
Cykeln känns mjuk o lättrullad.
Medvinden får en att flyga.
Eventuell motvind är bara nåt som brusar i öronen utan att hindra.
Kraften bara finns där utan ansträngning.
Motlut känns inte
Till o med kläderna håller sig varmare o torrare
3 timmar skön solokörning i ljummet Decemberväder med lyse hela dagen
Allt detta trots att jag innan inte kände ett jävla dugg för att köra distans i detta mörka gråväder.


Det är skönt med såna här dagar, men jag bemöter dom med viss skepsis
Det är nåt lurt när nåt känns för bra. 
Jag kommer få betala för det här nån dag?

Eller har jag redan betalt in??


                                             




Inga kommentarer: