onsdag, februari 17, 2021

Den sköna känslan att INTE sitta på en hockeypuck.

Småsaker gör ofta stor skillnad om det ska bli ett njutbart eller icke njutbart cykelpass.
För det mesta handlar det om mitt eget "mindset", men ibland oxå rent materiella ting.

Idag bytte jag sadel på min lånade cykel, till den sadeln jag kör på min egen tävlingscykel.
Och plötsligt kändes cykeln som en del av mig, och inte som en hård, främmande, jobbig och obekväm sak mellan mina ben...(!) (?)

Det vill jag ju såklart inte ha.


 Bytte alltså från hård hockeypuck med Scottmärke...



Till riktig sadel av märket Selle Italia...



Och då blev jag så glad.


Förresten så var det väldigt bra förhållanden idag, med fasta spår o bra fäste och rull.
Och nöjda cyklister
Kanske sista riktiga snöträningen i år..?
Eller?



Inga kommentarer: