fredag, februari 15, 2008

Isen är tunn.

Långt i förväg var det bestämt att det här skulle bli en skön ledig dag efter gårdagens kvällsjobb. Allt som jag inte hunnit uträtta skulle uträttas. Sen skulle jag bara njuta.

Det började med att frukostbrödet var slut.
Fortsatte med att det inspelade skidskyttet från dagen före blev ett svenskt fiasko.
Somnade för länge i soffan på förmiddan.
Diska som skulle ha tagit en kvart, kändes som ett oöverstigligt hinder.
Skräpet fick ligga kvar på golvet
Cykeln jag sedan skulle sätta ihop hade delar utspridda överallt, nästan hela världen?
Kändes det som iallafall.
När jag mitt på dagen stack ut näsan för att möta februarisolen, drog det ihop sig till snöbyar på tvären.
Skridskoisen som på håll såg så bra ut var alldeles för tunn.
Huvudvärk.
Apati.

Somnade återigen i soffan på eftermiddan.
När jag vaknade kändes allt mycket bättre!!

Ända tills jag på kvällen av misstag såg min egen karismalösa, tomma, nästan fula uppsyn, spegla sig i skjutdörrarna i mataffären...

Inga kommentarer: