torsdag, februari 07, 2008

Världens längsta November


Tur att man fick en vecka sol i Januari, för det har varit den mörkaste tristaste vintern på länge.

Igår hyllade man mörkret genom att grisa sig igenom 3 timmar och 15 minuter i regn mellan kl 17.45 o 21.00.
Frös jag? Nej!
Fick jag mat? Nej!
Gick det oerhört tungt? Nej
Var det roligt? Nja, som vanligt var det väldigt segt första 30 min innan man vant sig vid hungern, sen flyter det på riktigt bra fram till 2 tim. Sen börjar det bli lite jobbigare, dock mycket bättre än förra Onsdagen.
Onsdagar är för övrigt en dag där jag mest borrar ner huvet o kör.
Väckarklocka kl 6.15, jobbar hela dagen, hem o lägga sig en stund utan att äta middag, väckarklocka igen kl 17.15, byta om till cyklist o iväg som sagt 17.45. ( kommer aldrig iväg tidigare fast jag försökt).
IL 6 heter substansen som frigörs i kroppen vid denna typ av svältträning. Detta stimulerar fettförbränningen och motverkar muskelnedbrytning. Om man kör lugnt. Man blir typ bäst sen....?

Min farmor brukade fråga mig om det hade gått bra, när jag varit borta på nån tävling när jag var yngre. Till min besvikelse så var det inte resultatet som hon var intresserad av, utan mer om jag hade fått ordentligt med mat och om jag inte hade frusit.
Frös jag igår? Nej!
Fick jag mat igår? Nej!!
Skönt att jag får vila värme o mat idag iallafall
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig disciplin du har!
Jag måste berätta om min julfest på kyrkogården. Det var en schysst tillställning och vid 24.00 gav jag upp, hade sällskap en bit på vägen hem och vi skiljdes åt med ca 5km kvar hem. När de andra var ur sikte tog jag av mig jackan och la i ryggsäcken, sprang sedan hem i i mörkret över snötäckta ängar. Bra träning och straffade kroppen för en oskyldig öl till maten. Lena undrade förvånat hur festen varit då jag kom in sjöblöt av svett i skjortan!!!!!

stefan sa...

Springa hem med en öl eller fem i kroppen har jag oxå gjort förr i tiden. Både av ångest för att man druckit men oxå för att bli av med nåt fult ragg, när man kommit till insikt lite nyktrare... :)