fredag, oktober 30, 2009

Fettot har ordet...


Man kan ju inte bli hur fet som helst, så jag planerar att göra en liten skärpning under nästa vecka och nåt halvår framöver, när det gäller det okontrollerade matintag som jag ägnat mig åt sista tiden.
Har vägt typ 70- 71,5 kg i 1,5 år, men nu är jag plötsligt uppe på närmast äckliga 73 kg.
Det går fort utför, så det blir som sagt skärpning på matfronten.
Men nån riktig träning börjar jag inte med förrän om ca 3 veckor.
Just nu är det bara nåt avkortat distanspass i varierad hastighet plus mitt för hösten specialkomponerade lat-intervallpass. Det vill säga 3 ggr 3 minuter på 90-95% av maxpuls, som tar typ en halvtimme att genomföra med upp o nervarvning. Ett "bekvämt" sätt att träna lite hårt o kort, så det kardiovaskulära systemet inte ska fetta igen totalt..
Det blir 2 pass i veckan det. Ca 2,5 tim per vecka.
Max.
Resten av veckan fet o lat som dom flesta.
Sen ska man dock inte glömma att jag kör extra fort till o från jobbet med min enväxlade.
Nu när det inte är hård träning eller tävling flera gånger i veckan så har man plötsligt pigga ben kl 6.30 på morgonen.

Siktar på stabila 69 kg iallafall.

Hur denna vinterns träningsprogram kommer att se ut för mig återkommer jag till senare när det blir dax.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: