fredag, oktober 02, 2009

En vanlig dag i en människas liv i det moderna samhället

Igår var jag ett miljösvin, men inte värre än någon annan tror jag.

Jag tog BILEN till jobbet (2.6 km) och brände därmed helt i onödan upp en del BENSIN och släppte ut FÖRORENINGAR.
Sedan tog jag BILEN dom 500 meterarna upp till MAC DONALDS och åt hamburgare med tillbehör i ENGÅNGSFÖRPACKNINGAR. Tog även pommesfrites till, som var friterat i PALMOLJA, som man måste hugga ner regnskog för att odla. Tog onödigt många sevetter och bidrog därmed till SKOGSAVVERKNING. Dom små saltförpackningarna som jag oxå roffade åt mig gick inte åt, och vips så har snart en fin strand helt plötsligt försvunnit helt i onödan, för att man ska kunna framställa salt ur havet. Salt som jag KASTAR
Sedan tog jag BILEN tillbaks till jobbet och jobbade med BILAR, OLJOR, AVFETTNING och andra miljöovänliga saker som på många sätt förstör miljön.
Jag såg oxå till att dessa BILAR fungerade och kunde fortsätta att transportera saker och sprida AVGASER och BULLER.
Duschade sedan onödigt länge i VARMVATTEN och använde mycket tvål som innehåller miljöovänliga TENSIDER som till hälften rann ner i avloppet utan att göra mig ren.
Kom hem och använde nästan alla ENERGIKRÄVANDE otroligt nödvändiga elektriska apparater som jag har, och som bara blir fler med åren.
Sov med öppet fönster och ELEMENTET PÅ i sovrummet bara för att det är skönt och för att katterna tycker det är bekvämt att hoppa ut o in.

Så mycket skit gjorde jag på en enda dag. Och jag är bara en av väldigt många som gör skit varje dag.

Jag brukar iallafall cykla till jobbet i vanliga fall o inte äta på donken..

Inga kommentarer: