tisdag, september 29, 2009

"Kom igen nu sista biten!!!"


Nej! Ja! Nej! ja! Nej! Ja! Nej! Ja! Nej...
Så var min inre diskussion när jag ikväll skulle resa mig från soffan och genomföra säsongens sista intervallpass.
Observera att både första o sista ordet jag tänkte var ett "Nej!" och ändå kom jag ut o genomförde det hela.
Det blev en slumpmässig blandning av alla intervaller som jag kört sista tiden, ett par fyraminuters där, ett 20 sek igångdrag här, en spurt, några långa sega backar och sist men inte minst årets sista (?) intervall uppför den hyfsat branta slalombacken.
Men kroppen fattar inte att det inte var nån struktur så här i slutet..
Passet blev iallafall av, och jag kallar det väl för fartlek även om dagens varierade intervaller mest berodde på min bristande motivation.
Sista MTB racet för min del går av stapeln i helgen i Huskvarna, för övrigt en tävling jag aldrig kört!
Sen ska jag bara träna lite lugnt till i slutet av November, förutom att vi kanske kör nåt klubbrace.
Men jag ska inte bli fet för det.

Inga kommentarer: