torsdag, september 10, 2009

Tungt är bättre än lätt?

Nej, denna ram sitter inte på nån av mina cyklar och definitivt inte på min tränings MTB, men jag kan tycka det är skönt att köra på en riktigt tung cykel med tröga däck ibland, så branta backar blir ordentligt tunga och 4*4 intervaller på slätt underlag utomhus går att utföra utan att man trampar ur på högsta växeln.
Sen känns ju tävlingscykeln lite snabb o lätt sen oxå.
Har fått ett ett par riktigt fina pass dom 2 senaste dagarna, med 3.50 tim lugn mtb distans i 25 gr värme igår, och ett sånt där skönt svidande intervallpass ikväll.
Pulsen ville upp och så ville spyorna oxå.

Med en TUNG cykel.

Mike Powell som har världsrekordet i längdhopp på 8.95 m, tränade ju med fallskärmar på ryggen för att bli snabbare o starkare i inlöpningen mot hoppet...
Kanske tar jag världsrekord i nånting snart jag med.
I nånting...?
Typ somna snabbt efter en arbetsdag kanske?

För övrigt så kan man se på denna bild ovan som en karikatyr över lättningshysterin eller nåt.
Lätt är inte alltid så ändamålsenligt.
Skulle tippa på att ramen väger ca 5 kg efter ett lerigt race..
Posted by Picasa

Inga kommentarer: