lördag, september 26, 2009

Stans snabbaste ungjävlar på typ 40

Om man sitter o tittar på en sportsändning på tv en halv dag och det är dåligt väder på platsen där sändingen är ifrån, så tror man efter ett tag att det är dåligt väder även där man själv är.
Men när jag tittade ut efter damernas VM linjelopp så såg jag ju att hösten visade sig från sin finaste sida utanför.
Sol o 18 grader.
På eftermiddagen lekte sedan några farbröder från klubben, inklusive jag själv, lite cykelcross på en snabb o torr bana.
Lite chock för kroppen blev det eftersom jag inte tränat alls denna vecka, och inte kört ett enda hårt pass sedan XC cupfinalen i Falun för 2 veckor sedan.
6 stycken farbröder var det iallafall på klubbracet och jag kom 2a.
Men jag körde ju MTB och vann denna klass.
Tappade lite mot CX hojarna på rakorna men tog igen uppför o i kurvorna.

När jag var liten och var inomhus för länge när det var fint väder så skällde ofta min far på mig och sa:
"Sitt inte inne och uggla, gå ut o lek i det fina vädret!!"
Jag gjorde som han sa för det mesta, och det sitter i än.
Leka cykelcross är lika kul nu som då.
Dock är det inga ungar yngre än typ 28 år ute o leker o utmanar oss gubbar längre.
Så vi farbröder leker fortfarande cykelcross snabbast i stan...

Inga kommentarer: