måndag, september 07, 2009

Jag var klen och jag blev rädd!

Skulle tippa på att det tar ungefär lika lång tid att bli betydligt starkare av lite styrketräning, som det tar att bli betydligt svagare av överhoppad styrketräning.
Ca 3 veckor alltså.
Jag var klen idag när jag var på gymet efter 3 veckors uppehåll.
Blev ungefär sådär otäckt rädd som jag brukar bli och alltid har blivit när jag tycker mig se en för stor fettvalk på min mage
Kan inte påstå att jag blivit oerhört stark av att träna min mage o rygg 1 gång i veckan, men det räcker för att upprätthålla en spänst som gör att jag helt slipper ryggbesvär vid cykling, vilket är ganska vanligt, särskilt i MTB.
Om 3 veckor har jag den spänsten igen
Det tar alltså lika lång tid att bli lite klen som att bli lite starkare igen.
Det tar oxå ungefär lika lång tid att bli riktigt fet som att bli riktigt deffad.
Och jag skulle vilja påstå att dom som är riktigt feta jobbar lika hårt som en som försöker banta ordentligt.
Måste vara på gränsen till äckligt att äta så mycket mat och psykiskt påfrestande att sedan se sig i spegeln.
Även fysiskt jobbigt att gå o bära på en massa kilo hela dagarna.
Vilka hjältar?
Men jag är lat och ingen hjälte så jag väljer att hålla kilona borta och träna lite styrketräning ibland, så jag orkar gå och stå iallafall.
Det kan vara nog så jobbigt.
Att hålla sig gående o stående alltså.
Och slippa vara rädd.

Inga kommentarer: