lördag, oktober 03, 2009

Förstaplats!!!

3 st frusna H40 cyklister på en prispall i småland och längst upp står jag och ser väldigt bred ut.
Dagens val att åka ner till Husqvarna för att köra klassiska mtb racet Vista mountain var ett bra val, för trots att vädret var rätt vidrigt kallt, så bjöds det på en otroligt fin o rolig xc bana på fint underlag.
Eftersom elit, junior, veteran o damer startade samtidigt så blev det totalt sett ett rätt stort startfält som drog iväg med massor sm guldmedaljörer, världsmästare och VM medaljörer. Hängde inte med nån av dom, men var ganska nära damernas u23 VM-silver medaljör o årets H30 guldmedaljör i mtbtempo.
I min klass fanns det bara dubbla H30 SM guldmedaljörer från 1999 och 2000, och årets svealandsbronsmedaljör i H40 (som är jag) och några till.

Får minnas tillbaks till det goda 90 talet för att komma ihåg att det var så mycket publik längs banan på en sån såpass liten tävling.
Det var tutor o bjällror, hejarop o fotografer!! Dessutom hade sportklassen väldigt många deltagare.
Det är bara att konstatera att mtb xc fortfarande lever lite i dom sydligare o västra delarna av sverige.
Skönt då att jag hade bra ben o lyckades vinna denna min sista tävling för i år.
Det är ju inte så ofta jag vinner nationella tävlingar.
Senast var för ganska exakt 10 år sedan på svealandsmästerskapen i H30 i Järfälla.
Då hade jag ännu bättre ben minns jag.
Inga stora segrar, men "en seger är alltid en seger" var det nån som sa.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Peter Spetz sa...

Grattis och snyggt kört!
Jag såg på Töjréns sida (grattis till honom också för hans ännu_en_seger!)att du hade den svart-vita tur-tröjan. Dax för Ck Norrtälje att byta klubbfärg? (Du får köra hård lobbying. Och nu har du bevis...)

/Peter

stefan sa...

Tackar! Ja "vinnartröjan" var på..
Kan även rekomendera detta race. Banan är så jävla skön