tisdag, februari 02, 2010

Den största skräcken

Jag har ingen speciell bacillskräck och är inte direkt kräsmagad av mig, men ändå byter jag strumpor varje gång jag varit på friskis oavsett om dom är nya eller inte.
Man går ju strumpfota från skohyllan till omklädningsrummet och på den sträckan på ca 20 inomhusmeter så hinner man samla på sig en hel del skit.
Tänk dig bara att den äckligaste gubben i hela omklädningsrummet med sitt handduksskrubbande av rygg o stjärt leder till att ett hårstrå lossnar o landar på golvet.
Detta golv beträder jag med mina oskyldiga strumpor och vips så har hårsstrået fastnat i dom.
Dessa strumpor kommer jag sedan hem med och går omkring med hemma.
Hårstrået lossnar från strumpan o fastnar istället i tassen på en av mina katter som senare busar omkring i min säng.

Kanske vaknar jag nästa dag med ett hårstrå härstammannde från stjärten från omklädningssrummets äckligaste gubbe i min mungipa!
Urk!

Tur att det är jag som är omklädningsrummets äckligaste gubbe..

2 kommentarer:

Anonym sa...

...eller jag!!! vi ska ju tillbringa en hel vecka ihop med våra hårstrån... he he he/GT

stefan sa...

Nice närmare bestämt.