torsdag, februari 04, 2010

Kvällspass!

Jag visste redan när jag vaknade ur min eftermiddagslur under min varma filt med en katt på armen att det skulle bli ett skönt cykelpass ikväll.
Det var ett tag sen jag körde ett riktigt kvällspass, dels för att jag haft förmånen att vara ledig dagtid mitt i veckorna mellan varven, men jag ska även erkänna att jag ställt in ett par pass på grund av för bistert vinterväder.
Men ikväll var det perfekt!
-1 grad, nyplogade fina små vintervägar med meterhöga plogvallar o snö på träden.
Där satt jag i ljuset av mitt nyladdade lyse och njöt i ett par timmar i lugnt tempo.
Både kropp och själ fick en rejäl nypa frisk luft.
För jävla underbart.
Hur psyksjuk skulle jag vara om jag inte fick såna här fina pass då och då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig om härliga kvällspass. jag har kört på sparlåga den här veckan,jag skulle börja träna idag men jag har fått lite ont i halsen. Tommy

stefan sa...

Jag har klarat mig otroligt bra från sjukdomar även denna vinter.
Men nu ska jag bo i samma rum som GT när vi åker till Nice i en vecka. Sen har man väl alla möjliga symptom och får vila resten av året... :)