söndag, februari 14, 2010

Förberedd

Eftersom denna kalla vinter drabbat hela europa, så vet jag som den väderintresserade gubbe man nu råkar vara att det kan bli snö även nere vid medelhavskusten.
Jag var därmed sedan flera månader förberedd på detta när jag åkte ner till Nice med ett gäng cyklister för att mosa många timmar på cykeln under en vecka.
Några skapliga dagar blev avlösta av lite sämre dagar ( den värsta var vilodagen som visas på bilden), men visst hann vi med att cykla så det räckte, även om man fick hålla sig längs kusten sista 2 dagarna pga för mycket snö på vägarna över 600 möh.
Jag frös bara lite en dag då vi möttes av en mycket vätande regnskur och +4 grader uppe i bergen.
Men eftersom jag är en oerhört pessimistisk svensk, så hade jag självklart utrustning för att klara detta (vilket kanske inte alla hade).
Mitt pessimistiska/realistiska tänkande gjorde därmed att jag orkade genomföra så mycket cykel som min kropp orkade trots det lite tjuriga vädret.
Dom dagar det var bra väder så blev det fina pass i bergen på fantastiska vägar och envetet forcerande av berg med olika branthet.
Dock lite kyligt varje dag

Fördelen med detta var att man inte direkt fick nån köldchock när man klev av planet vid Arlanda..

24 timmar cykel blev det iallafall därnere vid det svalkande medelhavet.

Inga kommentarer: