onsdag, mars 24, 2010

Är allt redan sagt och gjort?

Jag brukar ibland läsa i arkiven på min egen blogg och tycka att jag skrev bättre förr.
Mitt uthålliga bloggande började relativt tidigt 2006, då dom flesta cyklisters platser på nätet var döda hemsidor med sponsorloggor på.
Jag var dock långt ifrån först.
Däremot har jag levererat strunt väldigt kontinuerligt, även om det har blivit glesare med åren.
Kanske allt redan är sagt?

Likadant är det med träningen.
När cykeltidningar skriver om "nya trendiga" intervaller, så visar det sig att jag kört dom i flera år.
Den Norska "uppfinningen" 4*4 som kom i början av 2000 talet, har jag kört två ggr i veckan varje vinter i fyra år.
Dom korta intervallerna som stod i senaste numret av Kadens, snappade jag upp när professor Tonkonogi började nämna dom för drygt 2 år sedan, och jag har praktiserat dom sedan dess.
Om man saknar talang så gäller det att ligga väl framme med sånt, för att hålla någorlunda jämna steg med talanger som bara behöver "sticka ut och träna" för att bli bra.
Men vad gör jag nu när jag för tillfället inte har nåt i bakfickan.

Är allt redan gjort?

Jag kan ju ändå inte bli bäst, så jag får nöja mig med att vara ganska bra bara och blogga vidare om strunt och dra täcket över huvudet och dö.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åjo lite till har du nog att upptäcka! Saknar sweetspot i ditt träningsregister :-)

Anki Sundin, NGruppen sa...

Hej!
Tack för länken till vår blogg. Jag väljer att tolka "ej alltför vinklad" som något positivt :)

Med vänliga hälsningar
Anki Sundin

stefan sa...

Sweetspot är mittpunkten på den inre kanten...
Sånt hjälper inte en lat gubbe som jag. :)

Anonym sa...

Jodå...med lite sweetspot skulle du nog kunna bli en tempohäst!