måndag, mars 01, 2010

Det instängda hatet


I byrålådan under lite papper och gamla pulsband så dyker ett gammalt kassettband upp.
Det har blivit sparat för att det innehåller unikt material från min tidigare så kallade "musikkarriär".
Inte mindre än 2 st C60 band fylldes av egenskriven musik med sång, gitarr och enkla ackord när jag var ungefär runt 14 år och hatade som mest.
Inspirerad bland annat av punkmusiken i radioprogrammet "Ny våg" skrek jag ut mitt hat mot det samhälle jag visste om då, men låtar och text stannade nästan helt inom pojkrummets väggar.
Än i dag kan jag komma på mig själv gå och nynna på nån ganska patetisk text från dom här banden och jag minns tydligt alla låtar, trots att jag inte lyssnat på dom sedan jag senast ägde en kassettspelare, för typ 100 år sedan.
Jag påbörjade även en tredje kassett men glöden började falna så den blev det inget av. Även flera andra små musikprojekt som senare i livet togs upp lite halvhjärtat rann ut i sanden.

Jag har sagt det förr: Jag skulle egentligen ha blivit rockstjärna, men jag blev en vanlig tråkig medborgare som tänker på sin hälsa och inte bryter allt för många regler.

Men hatet finns kvar där nånstans...
På en kassett i en byrålåda iallafall..
Posted by Picasa

Inga kommentarer: